Anul acesta, Slow Coffee Festival ajunge la cea de-a 7-a ediție. Evenimentul va avea loc la București, la Galeriile Senat – Combinatul Fondului Plastic, între 29 septembrie și 1 octombrie.
Am vrut să aflăm mai multe despre ce face ca acest festival să fie atât de special, așa că am vorbit cu Laura Roshanian – inițiator de proiect și owner Artisan Coffee Gear, București.
Festivalul e o platformă pentru artizanii din România, care învață unii de la alții și educă gratuit publicul
„Eu am două pasiuni: prima – e cafeaua, și a doua – e să clădesc comunități vibrante. Așa s-a născut Slow Coffee Festival. Scopul nu a fost niciodată de a face bani, ci să aducem comunitatea împreună, astfel încât să învățăm cât mai mult unii de la alții.”
– Laura Roshanian, inițiator Slow Coffee Festival, owner Artisan Coffee Gear
În 2016, industria cafelei de specialitate era la început în România. Laura s-a gândit la acest eveniment ca la o platformă pentru artizanii care împărtășesc această pasiune, cu scopul de a se cunoaște, de a învăța unii de la alții, dar și pentru a deveni mai vizibili pentru public.
„Nu ne-am oprit doar la cei care fac cafea de specialitate, ci am mers și spre alți artizani, ale căror produse sunt dorite și validate de piață. Avem producători de sucuri naturale, dulcețuri, ciocolată artizanală și înghețată.”
– Laura Roshanian, inițiator Slow Coffee Festival, owner Artisan Coffee Gear
De la un an la altul, festivalul a crescut tot mai mult. Dacă în 2016 au fost aproximativ 800 de participanți, în 2022 s-a ajuns la 3500-4000 de oameni. Publicul e atât local, cât și internațional. De exemplu, Shady Bayter a venit anul trecut tocmai din Columbia, cu brandul Forest Green Coffee.
„Nu avem nicio așteptare setată și testăm diferite strategii de la o ediție la alta, cu gândul la nevoile societății și ale pământului. Slow Coffee Festival nu reprezintă doar un eveniment; este o platformă pentru conversații globale și schimbări locale. Anul acesta, suntem încântați să prezentăm primul eveniment “fără pahare de unică folosință” din România, alături de o cultură a cafelei fără lactate și o inițiativă “fără alcool”. Aceste concepte inovatoare reflectă angajamentul nostru de a seta un nou standard în România, luând în calcul conștiința ecologică și alegerile sănătoase. Asta pentru că sunt mamă și bunică, și pentru că avem un singur pământ pe care trebuie să-l protejăm și să-l împărțim. Cu un efort mic, putem avea un impact mare – pentru generațiile următoare.”
– Laura Roshanian, inițiator Slow Coffee Festival, owner Artisan Coffee Gear
Oricine poate participa la Campionatul de Aeropresă. Anul acesta, câștigătorul va reprezenta România în finala din Australia
Oricine se poate înscrie la Campionatul de Aeropresă. Singura cerință e să prepari cea mai bună cafea la aeropresă.
„E singurul campionat din România care nu e atât de strict pe jurizare. E menit să fie distractiv și relaxat, dar nu pot să neg că românii sunt foarte competitivi. Am avut ca participanți de la bariști cu experiență, până la doctori și asistenți. Până în 2022, am organizat Campionatul doar la București, dar începând de anul trecut, am început să încurajăm cafenelele să pornească regionale în țară, așa au apărut în Iași, Timișoara și Baia Mare. Ținem doar finala în București. Anul acesta, câștigătorul o să reprezinte România la Campionatul Mondial de Aeropresă din Australia, între 1 și 3 decembrie.”
– Laura Roshanian, inițiator Slow Coffee Festival, owner Artisan Coffee Gear
Intrarea în festival e liberă, dar nu vei avea acces la pahare de unică folosință. Deci vino cu propria cană de acasă sau cumpără-ți una de acolo
Anul acesta, principalul punct de interes va fi „Roaster Experience”. Acolo poți să te înscrii și să afli câteva taine ale prăjirii, să prăjești asistat și să iei acasă cafeaua prăjită, să o consumi împreună cu prietenii și familia.
În cadrul festivalului, afli:
- Care este diferența dintre cafeaua de specialitate și restul cafelelor;
- Vezi cu ochii tăi cum decurge procesul de prăjire și pregătire al boabelor de cafea;
- Ba chiar înveți să ți-o prepari tu singur;
- Ai acces la mai multe branduri de cafea de specialitate din țară și din afară, pe care le poți testa și cumpăra.
Pe lângă cafea, o să fie și o zonă van-uri de mâncare, înghețată și ciocolată artizanală. Și vestea cea mai bună e că poți veni cu tot cu animalul de companie!
„Ne dorim să ajungem la cât mai mulți oameni, așa că am fugit mereu de tot ceea ce înseamnă „public țintă” și alte concepte care ne-ar putea limita. E un festival deschis, cu intrare liberă, tocmai pentru că educația nu ar trebui să fie condiționată mereu de bani. Ce facem noi e să creăm oportunități pentru toată lumea: și pentru cei din industrie, și pentru pentru omul de rând, care vrea să experimenteze noi arome de cafea.”
– Laura Roshanian, inițiator Slow Coffee Festival, owner Artisan Coffee Gear
Prima zi de festival e dedicată segmentului B2B
Ediția a 7-a vine cu o premieră: pe 29 septembrie, vor avea loc mai multe workshopuri menite să prezinte soluțiile și inovațiile din industria cafelei de specialitate.
- Dacă ești un profesionist în domeniu și te afli în căutare de oportunități de contractare, networking sau opțiuni de franciză, evenimentul e perfect pentru tine. Va fi alocat și timp pentru discuții 1:1, în care te poți conecta cu posibili parteneri.
- Dacă ești o companie, poți găsi oferte și experiențe pentru businessul tău (Ex. pachete pe care să le oferi de sărbători angajaților, experiențe pentru birou: să vină un barista care să vă prezinte cum să-ți faci cea mai bună cafea în concediu, etc.)
Printre principalii sponsori Slow Coffee Festival 2023, se numără: UniCredit Bank – partener principal, Artisan Coffee Gear, Huskee Cup (căni realizate din reziduuri de cafea prăjită), La Marzocco, Mahlkönig, Fellow, Oatly – băutură pe bază de plante, Puqpress, Cromatic Studios și DeLonghi.